Také vás může zajímat:
Ovzduší dnes a za komunismu. Je v tom rozdíl?
Byl skutečně socialismu tak přísný? Byly americké auta v komunistickém Česku?
6 věcí, které si budete zajisté pamatovat z vašeho dětství
Pamatujete ještě diskotéky za komančů? Byly lepší než teď?
Jak to měly maminky za komunismu? Těžší než dnes? Látkové pleny soupravičky byl standard.
Pamatujete na Mejdlíčko? Na mytí rukou ale nebylo. Víte k čemu se dělalo?
Pamatujete také jaké byly lahůdky za socíku? Co takhle náš legendární český chlebíček? Jak se vyráběl? Je vůbec český?
Pamatujete ještě na naše české motorky nebo mopedy? Kdo z vás na nich jezdil nebo ještě jezdí?
Dnes jsou motorky velmi oblíbeným dopravním prostředkem. Pamatujete si ještě na ty, co byly za doby komunismu? Někteří lidé je mají doma, ve svých garáží dodnes. Pojďme se podívat na ty nejoblíbenější za minulého režimu.
Babeta
Babeta je vlasně moped ,vyráběný v československu ve firmě ZVL. Jako Jawa byla většinou označována v jiných zemích. V roce1970 se objevily první Babetty s velkými devatenácti palcovými koly, ale do dvou let byly vyměněny za šestnácti palcové. Tato velikost kol jim zůstala dodnes. Jejich nejvyšší rychlost bylamaximálně 40 km/hod. Obsahy nádrže byly často na 3 litry.
Pionýr 21
Již od padesátých let se v československu vyráběl pionýr, neboli hovorově řečeno fichtl. Pařez 550 byl prvním typem a zároveň nejstarším. Název pařez získal díky tomu, že ma malé sedadlo připomínající pařez. Tento motocykl mohi řídit osoby starší patnácti let. Především byl oblíbený u mládeže. Upravený pionýr byl schpen jet rychostí až 80km/hod, po vyladění byl schopen jet až 110km/hod.
Mustang
Ze série pionýr je nejnovější typ motocyklu Můstag, který má 50 kubických centrimetrů, obsah motoru. Tento typ motocyklu už je dvousedadlový s jednoválcovým dvoudobým motorem. Do roku 1975 se pouze vyráběly pro export. První verze Mustanga 23 se převážně odvážela do západoněmecké obchodní sítě. Druhá verze Mustangu 23A byla hlavně určena pro československý trh.
Simson S 51
Poprvé se tento typ objevil v Lippském veletrhu roku 1981, ve kterém získal zlatou medaili. Byl vyráběn už i do terénu, takže jsme mohli díky tomu jezdit i na polních cestách, když byla potřeba. Samozřejmě je dělám pro dvě osoby, proto tento motocykl byl velmi oblíbený u mládeže. Maximální rychlost je 80km/h, i na tento motocykl byl potřeba řídický průkaz.